Pociągi

Spalinowóz SM42

1

liczba odwiedzających

Tradycyjnie już opowieść ta sięga swymi początkami do lat 60-tych minionego stulecia. Ale cóż nie trzeba być wielkim znawcą Kolejnictwa aby stwierdzi, że nasze PKP to chyba największy skansen kolejowy Europy. Całe rzesze sympatyków kolei z całego świata właśnie za tę nieugiętą postawę zarządu spółek PKP, blokującą wszelkie modernizacje i przetargi, naszą kolej kocha najbardziej. Do kanonu wycieczek z adrenaliną preferowanych wśród obcokrajowców należy wycieczka po Polsce naszym rodzimym pociągiem. I to niestety nie jest smutny żart.. a autentyczna prawda. Popyt jest na takim poziomie, że tą gałąź turystyki dostrzegły już całkiem poważne biura turystyczne... Całe masy znudzonych przedstawicieli klasy średniej Europy Zachodniej, Ameryki i Azji zwiedziwszy najpiękniejsze zakątki świata decydują się na osobliwe safari Europy Środkowej wyruszając w nieznane polską koleją... Bo u siebie cóż, żadna radocha kupują bilet wsiadają i jadą. A u nas nie wiedzą czy kupią bilet, a jak już go kupią to nie wiedzą czy mogą z nim pojechać, jak już się pojechać uda to nie wiadomo kiedy dojadą, czy w ogóle, a jak już dojadą to i tak nie wiadomo do dokąd... jednym słowem ADVENTURE...
Ale nie o tym teraz.

Luxtorpeda

Luxtorpeda – popularne określenie wagonu spalinowego o aerodynamicznych kształtach, stosowanego w szybkich kolejowych połączeniach międzymiastowych w latach 30. XX wieku w Polsce. Popularnie mianem „luxtorpedy” pasażerowie określali również inne dalekobieżne wagony spalinowe eksploatowane przez PKP zarówno przed, jak i po II wojnie światowej.



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl